Simpozion ONG Polidor-Fest.Concurs,31.05.2021,G.P.P.4-Buzău/Ghimiș Maria-Grăd.Nr.246,București,Sect.6:Proiect activitate (fragment)& Guitar North Korea’s Children:,,Our Kindergarten Teacher”

POLIDOR-FEST.On-line 2021 / S-AU ÎNCHIS ÎNSCRIERILE pentru JUDEȚELE: 1.DOLJ  2.ILFOV  3.BUZĂU   4.IALOMIȚA  5.CĂLĂRAȘI   6.TULCEA   7.GORJ   8.MEHEDINȚI   9.CARAȘ-SEVERIN  10.HARGHITA  11.TIMIȘ   12.HUNEDOARA   13.SIBIU   14.BIHOR   15.ALBA    16.SATU MARE    17.SĂLAJ   18.COVASNA   19.VASLUI  20.MARAMUREȘ    21.SUCEAVA    22.BOTOȘANI    23.NEAMȚ   24.IAȘI  25.PRAHOVA  26.CLUJ  27.ARAD   28.GIURGIU 29.OLT  30.VRANCEA  & PALATUL NAȚIONAL al COPIILOR, BUCUREȘTI

 

Simpozion ONG Polidor-Fest.Concurs, 31 mai 2021, G.P.P.4-Buzău

Prof.înv.preșc.Ghimiș Maria / Grădinița nr. 246, București, sect. 6: Proiect activitate (fragment)

Lector, corector, DTP-editor: Paul POLIDOR – Membru al Academiei de Literatură și Arte a Ucrainei Mижнародна Лiтературно-Мистецька Академiя України & Laureat / Medaliat: Akademie für Literatur, Kunst und Kommunikation / Vertretung in Deutschland – Österreich – Tschechische Republik

Nivel I

Tema anuală: Cum este, a fost şi va fi aici, pe Pământ ?

Tema proiectului: „Din lumea celor care nu cuvântă”;

Tema activității:,,În lumea animalelor”;

Tipul activităţii: mixtă (consolidarea, evaluarea cunoștintelor despre animalele domestice, sălbatice și dezvoltarea deprinderilor practice);

Forma de realizare: Activitate integrată de o zi;

Forma de organizare: frontală, pe grupuri mici, individuală;

Durata:o zi

Modul integrării: în rețea;

Categorii de activități: mixtă;

Activități liber alese: ALA  I și  ALA II

Activități pe domenii experiențiale: – Cunoaşterea mediului;

DOS – Activitate practică;

 

Scopul activității:

-Consolidarea cunoștințelor acumulate despre animalele domestice și sălbatice;

-Consolidarea deprinderilor și abilităților practice de lucru învățate, specifice nivelului de dezvoltare motrică;

-Dezvoltarea simțului estetic și stimularea imaginației creatoare, a gândirii divergente și a atenției voluntare prin activitățile din domeniul practic.

 

Obiective operaționale:

  • să utilizeze formule de salut adecvate momentelor zilei;
  • să manifeste sentimente de iubire şi ocrotire faţă de animale;
  • să recunoască şi să denumească animalele domestice şi sălbatice;
  • să recunoască onomatopeele diferitelor animale ;
  • să enumere foloasele animalelor, mediul lor de viaţă și hrană, clasificându-le în funcție de acestea;
  • să respecte regulile jocului;
  • să participe efectiv și afectiv la joc;
  • să recunoască materialele şi uneltele de lucru;
  • să creeze lucrări originale prin folosirea tehnicilor de lucru învățate;
  • să analizeze lucrările realizate pe baza criteriilor date: originalitatea, acuratețea și gradul de funcționare a lucrărilor.

 

Reguli de joc:

Copiii respectă cerințele transmise de cadrul didactic privind ordinea de efectuare a sarcinilor.

Fiecare copil va veni la șoricel  şi va  răspunde la întrebări, ceilalţi copii vor asculta cu atenţie răspunsurile colegului, apreciind cu aplauze doar răspunsurile corecte. Răspunsurile incorecte presupun o reacţie anterior stabilită din partea celorlalţi copii (Hei, mai gândeşte-te!, Atenţie! )

 

Elemente de joc:-surpriza, aplauzele, recompénsele (gheme colorate)

 

Strategii didactice:

Metode şi procedee: observația, conversaţia , explicaţia parțială, demonstraţia,

exercițiul, problematizarea, surpriza, jocul, turul galeriei.

 

Material didactic:

-jucărie de pluș (pisicuța Miaunica);

-scrisoare de la Zâna Animalelor;

-imagini cu povești;

-fișe de lucru;

-cuburi din plastic;

-bețe din lemn;

-poliester;

-siluete (căței, iezi);

-trusa de doctor;

-pansament;

-leocoplast;

-carnețel pentru rețete;

-animale de plus;

-macheta ,,Ograda bunicii”;

-macheta ,,Pădurea”;

-plicuri cu sarcini;

-jetoane cu animale sălbatice și domestice;

-jetoane cu adăposturile animalelor domestice şi sălbatice;

-CD cu onomatopee;

-măşti cu animale domestice şi sălbatice, din hârtie glasată (forme geometrice, fluturi, flori) pentru decorarea măștilor;

-lipici;

-tabla magnetică;

-gheme colorate;

-calendarul naturii;

-medalioane cu animale.

 

Bibliografie (parțial):

Monica Lespezeanu, Tradițional și modern în învățământul preșcolar, Ed. Omfal Esential, București, 2007;

Laurenția Culea, Ghid pentru proiecte tematice – Activități integrate pentru preșcolari (3-5 ani), Ed. DPH, 2008;

Silvia Breben, Metode interactive de grup – Ghid metodic, Ed. Arves, 2006.

======================================================================================

 

 

Pin It on Pinterest