21.12.2021: Skriabin through Center On-line ,,A.Grigorescu” & From ,,Paul Polidor”-Festival to Tel Aviv (Israel): Actors Eugen Cristea & Cristina Deleanu (Century Stroe Nacht /1906-2006). Enjoy!

 

POLIDOR-FEST.On-line 2021 / S-AU ÎNCHIS ÎNSCRIERILE pentru JUDEȚELE: 1.DOLJ  2.ILFOV  3.BUZĂU   4.IALOMIȚA  5.CĂLĂRAȘI   6.TULCEA   7.GORJ  8.MEHEDINȚI   9.CARAȘ-SEVERIN  10.HARGHITA  11.TIMIȘ   12.HUNEDOARA  13.SIBIU   14.BIHOR   15.ALBA    16.SATU MARE    17.SĂLAJ   18.COVASNA   19.VASLUI  20.MARAMUREȘ    21.SUCEAVA    22.BOTOȘANI    23.NEAMȚ   24.IAȘI  25.PRAHOVA  26.CLUJ  27.ARAD   28.GIURGIU  29.OLT  30.VRANCEA  31.TELEORMAN  32.BRĂILA  33.ARGEȘ &  PALATUL NAȚIONAL al COPIILOR, BUCUREȘTI & Centrul Fundației ,,Paul Polidor” (C.U.I.:11490102/ONG-București): ,,Prof.Cristina Georgescu –CMBRAE /ISMB”  & Sectoarele 3, 4 și 5 ale Capitalei & Centrul ,,Prof.Jeanine Ionescu”(Câmpulung Muscel) al Fundației ,,Paul Polidor”(C.U.I.:11490102/ONG-București)

COMUNICAT ONG (21.12.2021): orice înscriere a unei persoane în festivalul-concurs on-line după data de 21.12.2021 din județele & instituțiile de mai sus,  România, se consideră rezervare personalizată & înscriere pentru ediția a XXIII-a din 2022 ! INTERNATIONAL POLIDOR-FEST.ON-LINE / CULTURAL INTERFERENCES (1998/1999-2021) For INTERNATIONAL On-line POLIDOR XXII=2021 Personalized Reservations at: Solicitări înscrieri / rezervări personalizate SIMPOZION & Fest.Concurs On-line / E-mail:\ fundatia.paulpolidor@yahoo.com &  004.0740.47.48.14 & 004.0763.765.567 You can find the ,,Paul POLIDOR” Festival also at:www.fundatia-paulpolidor.ro//Mижнародна Лiтературно-Мистецька Академiя України &Internationale Akademie für Literatur, Kunst und Kommunikation / Vertretung in Deutschland – Österreich – Tschechische Republik: Pentru evoluția noastră spirituală, a copiilor  și  tinerilor  între  5 și 90 de ani: FESTIVALUL INTERNAȚIONAL de interferenţe culturale  (Ed. XXII, ON-LINE: 25.05.2021-25.05.2022)  Paul Polidor

International ,,Paul POLIDOR”Festival On-line, XXII, marchează 15 ani de la Spectacolul Aniversar ,,EUGEN CRISTEA 54-45”, conceput șI realizat de PAUL POLIDOR prin fundația omonimă în colaborare cu RADIODIFUZIUNEA ROMÂNĂ (2006-2021). Sceneta ,,Nervi” de ION BĂIEȘU a fost interpretată (cu acordul familiei scriitorului) de către actorii EUGEN CRISTEA și CRISTINA DELEANU atât în cadrul Festivalului POLIDOR la București (marcând și Centenarul nașterii marelui artist N.STROE, 1906-2006:

,,Paul Polidor” s Foundation Festival (2006) Cristina Deleanu & Eugen Cristea

 

cât și la TEL AVIV (ISRAEL) în același an, 2006: Eugen Cristea  și Cristina Deleanu în “Nervi” // Eugen Cristea și Cristina Deleanu în “Centenarul N. Stroe”, Tel Aviv, 2006 // Nicolae Stroe (Stroe Nacht, n. 5 mai 1906,[1] comuna Răcăciunijudețul Bacău – d. 24 iunie 1990Tel AvivIsrael) a fost un regizor, actor și comic român, de origine evreiască. Conform certificatului de naștere donat de primarul comunei Răcăciuni, băiatului acestuia, Eugen, data nașterii este 5 mai 1906.

În cadrul ediției a XVI-a a festivalului nostru de interferențe culturale internaționale, pe care fondatorul ONG-ului organizator, Paul Polidor, a dedicat-o unui secol de la moartea compozitorului A.Scriabin, unul dintre concurenții de-atunci, Alexia Dănăcică (ulterior devenit laureat al festivalului-concurs ,,Paul Polidor”), și-a încercat forțele la secțiunea ,,Interpretare instrumentală” tocmai cu Scriabin. Culturologul Paul Polidor, care a fondat și o revistă de ,,Interferentoterapie”, îl ,,vede” pe Scriabin ca pe unul dintre precursorii interferentologiei, întrucât, așa cum remarca Harold C.Schonberg în volumul său ,,Viețile marilor compozitori” (Editura LIDER-București, 1997), sinestezia artelor (poezia /atenție la inspirația din poemele lui Blok/, cromofobia, teozofia de sorginte indiană în acorduri mistice ș.a.)   chiar a devenit o obsesie a esteticii compozitorului rus: ,,S-ar putea ca Skreabin să fi prezentat o particularitate genetică foarte rară, numită sinestezie, în care sunetul este convertit direct în culoare. Oamenii cu sinestezie nu pot să asculte muzică fără să vadă concomitent culori.” Din păcate, Scriabin nu a putut pune în balanță cele două entități, omul și artistul, și nu le-a analizat statutul ,,la rece”, astfel că extazul artei l-a dus către niște evoluții psiho-sexuale care s-au dovedit catastrofale. Ajunsese să se creadă Dumnezeu (documente scrise stau dovadă în acest sens), iar, precum toate previziunile interferento-terapeutului Polidor, care au fost ignorate de-a lungul timpului (gen: soarta mitologică a Cassandrei…), maniera morții s-a situat între efecte teatral-cinematografice și pecetluite pagini de istorie contemporană… Analizând doar oamenii (câteva exemple), și nu simbolurile reprezentate de aceștia, pentru cei născuți în prima decadă a lunii ianuarie, precum Scriabin, moartea a fost violentă: Rasputin a murit împușcat; Elena Ceaușescu (,,Cabinetul Doi” sau ,,Drept de viață și moarte” asupra românilor în penultimul deceniu al secolului trecut) a murit împușcată; John Lennon (care declarase că devenise mai cunoscut decât Iisus Hristos!…) a murit împușcat; Nixon a fost primul președinte american care a demisionat; Scriabin a murit într-un mod stupid, de la o septicemie declanșată de un banal herpes (la 43 de ani) etc. Separând omul de reprezentarea lui publică, toți cei amintiți mai sus au marcat istoria într-un fel sau altul, benefic sau malefic, aspect de necontestat, amănuntele despre viața lor intimă, vitale în analiza urmelor în posteritate făcând obiectul unui studiu separat.

Propunere pentru analiză psiho-senzorială (lucrarea a fost donată, în acest scop, festivalului-concurs de către ONG în anul 2015-Not for Sale):,,Poemul Extazului”(fragment) cu Orchestra ,,Berliner Philarmoniker”, o înregistrare filmică din

21 decembrie 2012 sub bagheta inspirată a lui Kirill Petrenko:

Pin It on Pinterest